starka medel
Phil
2010-05-27 09:36:32
Hej! Trevligt att ni har den här sidan med en sån service.. Jag har en fundering angående vad homeopatiska medel är kännsliga för.. Jag känner till att mobiltelefoner utger strålning som kan försvaga h.medlen. Vilken mer typ av strålning försvagar medlen? Och vilka är i sådana fall de saker som försvagar mest? (Det här är information jag behöver veta. Det är nämligen så att jag är hyperkännslig för h.medlen, de har effekt, men för min kropp är de alla på tok för starka.)
Antal svar på detta inlägg: 5 Reply to this post »
Sidor: « 1 »

Tvivlaren
2010-07-19 20:36:21
"Inhibition of basophil activation by histamine: a sensitive and reproducible model for the study of the biological activity of high dilutions"
har ju blivit motbevisad i samma laboratorium ganska snart efter och detta har publicerats med en ursäkt! Det var laboranten som trodde så mycket på homeopatin att hon tolkade cellerna som hon ville. Tyvärr har författaren och hans företag sedan fortsatt med fnoskigheterna.
Joakim
2010-07-11 19:19:49
Om man tar dubblad dosen, borde inte det bli svagare effekt då?
Phil
2010-07-09 14:08:34
jo jag vet redan att homeopati fungerar, så du behöver inte försöka övertala mej (jag känner av den starka effekten i skrivande stund).
Snälla om du vet något om det jag frågar efter, skriv gärna om det. jag har den svagaste potensen man kan få tag på i europa, men gör mej är det fortfarande för starkt. går det att försvaga medlet?? (bortsätt från att dricka en massa kaffe som jag gör nu)
Anonym
2010-06-08 18:53:07
Mats, Att homeopati fungerar bekräftas dagligen på kliniker runt om i världen och dessutom kontinuerligt genom dubbelblindstudier. Du kan exempelvis gå in på pubmed.gov och söka på "Test of a homeopathic dilution of Aconitum napellus. A clinical, randomized, double-blind, controlled crossover study in healthy volunteers" eller "Inhibition of basophil activation by histamine: a sensitive and reproducible model for the study of the biological activity of high dilutions".
Kloker
2010-06-08 10:52:53
Det går inte att försvaga vattnet mer eftersom det oftast inte finns spår av verksam substans kvar.

Att molekyler kan påverkas av varandra och av elektromagnetisk strålning ska inte förväxlas med att de har "minne" som ger medicinsk effekt.
Forum